اگر بخواهم خود را در بین جریان های اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدال تعریف کنم، بنده خود را در جغرافیای اصلاح طلبان و اعتدالیون می دانم و احتمال اینکه این جریانات از بنده حمایت کنند زیاد است.

«فروزان» نامی است که همچنان در گوشه ای از ذهن قدیمی های ارومیه باقی مانده است. نامی که همین قدیمی ها آن را متعلق به «کریم ژاله فروزان» شهردار ارومیه در اوایل دهه ۷۰ می دانند. برادر وی «حسین فروزان» نیز چند سالی است نام اش بر سر زبان ها افتاده و مدیریت بزرگترین منطقه آزاد ایران (ماکو) را عهده دار است. اما این روزها نام دیگری از فروزان ها هم در عرصه سیاست کم شنیده نمی شود. فروزانی که نسل جوان خانواده فروزان هاست و همچون فروزان های پیشکسوت، علاقه مند حضور در عرصه سیاست است.

«مصطفی فروزان» که دانش آموخته علوم سیاسی بوده و به دلیل حضور در تهران در مکتب شناخته شده ترین رجل های سیاسی چپ و راستی کشور کسب تجربه کرده است، سودای حضور در دهمین دوره انتخابات خانه ملت را در سر می پروراند تا در صورت عبور بی مانع از گیت شورای نگهبان، خود را در معرکه ای قرار دهد که رقابتی سخت و پرحاشیه طی آن در جریان خواهد بود.

فروزان جوان معتقد به لزوم پوست اندازی در مدیریت کلان کشوری و استانی است و اعتقاد دارد نوبتی هم که باشد، نوبت نسل جوان است تا در چهارمین دهه از انقلاب اسلامی مدیریت اداره ایران را عهده دار شوند و با ایده هایی نو و نگرشی جدید که منشی به دور از تنش اولویت آن است، به پیشرفت و توسعه کشورمان کمک کنند.

برای اینکه با «مصطفی فروزان» و دیدگاه های او بیشتر آشنا شوید، شما را دعوت می کنیم گفت وگوی ما را با وی بخوانید، هر چند در این گفت وگو صحبت هایی رد و بدل شد که بنا به خواست مصاحبه شونده، به رسم امانت در گنجینه دل اکسیر نو باقی خواهد ماند.

اکسیر نو- اخیرا دبیر حزب اعتدال و توسعه در آذربایجان غربی در یک مصاحبه جنجالی انتقادات سنگینی  به استانداری و منطقه آزاد ماکو داشته است؛ نظر شما در رابطه با این مصاحبه چه بود؟

بنده اطلاع و شناختی از فرد مصاحبه شونده ندارم و ایشان را نمی شناسم و نمی دانم چه مواضعی دارند. از روی یک مصاحبه نمی توان نظری خاص راجع به وی داد. چرا که اطلاعات مشخصی از موقعیت، سطح تحصیلات و رزمه سیاسی وی در دسترسم نیست. در اظهارات ایشان از بنده اسمی برده نشده و بنده نیز اخلاقا نمی توانم پاسخی در رابطه با مصاحبه ایشان داشته باشم. خود آقای استاندار و مدیرعامل منطقه آزاد ماکو مسئول عملکرد خودشان هستند و در صورت لزوم می توانند پاسخگو باشند.

اکسیر نو- پس اگر موافق باشید، بحث این قضیه را می بندیم. احتمال حضور شما به عنوان یکی از کاندیداهای انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی مطرح است. در صورت حضور، آیا در لیست جریانی خاص قرار خواهید گرفت؟

به لحاظ مسائل قانونی ورود به انتخابات در این مقطع زمانی کمی زود است. برای انتخابات مراحلی پیش بینی شده است و آن مراحل به مقتضی زمان خود اجرا خواهند شد. اگر در انتخابات شرکت کنم به صورت مستقل وارد خواهم شد. در صورتی که جریانات سیاسی نقاط مشترکی بین تفکر بنده و خود ببینند و خواستار حضور بنده در لیست حمایتی خود باشند بنده قدردانی کرده و خوشحال می شوم و اگر هم لزومی نبینند در لیست شان باشم، از نظر بنده محترم هستند.

اکسیر نو- فرمودید که اگر جریان های سیاسی نقاط مشترکی بین تفکر شما و خود ببینند خوشحال می شوید در لیست آنان قرار گیرید. آیا در این بین برای شما تفاوتی ندارد که در لیست احزاب اصلاح طلب باشید یا اصولگرا؟

بنده در مقطع زمانی مناسب تفکر خودم را مطرح خواهم کرد. یک جریان سیاسی عاشق چشم و ابروی افراد نیست و به طور حتم پارامترهای خاصی در این رابطه دارد. اگر احزاب ببینند فردی از لحاظ جغرافیای فکری، سیاسی و عقیدتی از آنان دور است حمایتی صورت نخواهد گرفت.

اگر بخواهم خود را  در بین جریان های اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدال تعریف کنم، بنده خود را در جغرافیای اصلاح طلبان و اعتدالیون می دانم و احتمال اینکه این جریانات از بنده حمایت کنند زیاد است. ولی اگر به هر دلیلی حمایتی صورت نگیرد به علت جایگاه حزبی به آنان احترام می گذارم.

اکسیر نو- دکتر مصطفی فروزان در رزومه خود سابقه اصلاح طلبی دارد؟

به صورت اجرایی فعال هیچ حزب و گروهی نبودم؛ اما معمولا در ایران، رویکردهای سیاسی در انتخابات نمایان می شود؛ بنده همیشه از نامزد های اصلاح طلب حمایت کردم و در برخی ستاد های آنان فعال بودم.

اکسیر نو- سال ۸۸ در ستاد چه کسی فعال بودید؟

سال ۸۸ بنده ازدواج کردم و سال پایانی کارشناسی ارشدم بود. به همین خاطر فعالیت آنچنانی نداشتم ولی به مهندس میرحسین موسوی رای دادم.

مصطفی فروزان

مصطفی فروزان

اکسیر نو- سال ۹۲ در ستاد چه کسی فعال بودید و به چه کسی رای دادید؟

بنده در تهران حضور داشتم و به آقای دکتر روحانی رای دادم.

اکسیر نو- پیشتر مطرح می شد که شما قبل از انتخابات قصد داشتید در ستاد دکتر ولایتی نیز فعالیت کنید. از سوی دیگر اذعان کردید که تفکرات نزدیک به اصلاح طلبی دارید؛ آیا  شما در یک تعریف از اصلاح طلبی، آقای دکتر ولایتی را در آن دایره جای می دهید؟! 

جناب آقای دکتر ولایتی ۱۶ سال سابقه صدارت وزارت خارجه را دارند. تیم کنونی دیپلماسی کشور، معاونین دکتر ولایتی بوده و دکتر ظریف پرورش یافته مکتب ولایتی است. ولایتی فردی است که مورد اعتماد رهبری و هاشمی است. در انتخابات ۸۴ ولایتی از اصلاح طلبان حمایت کرد. ولایتی هم ریشه دارد و هم هویت دارد و هم تفکر دارد. همان نقشی که آقای عارف با کناره گیری خود در پیروزی دکتر روحانی ایفا کرد، دکتر ولایتی نیز با ماندن و اعلام مواضع اش بر پیروزی دکتر روحانی داشت و بنده سهم برابری در پیروزی دکتر روحانی به این دو بزرگوار قائل هستم. دکتر ولایتی هم اکنون نیز در بیشتر تصمیم گیری ها مورد مشورت دولت قرار می گیرد. آقای هاشمی نیز مهمترین پست پژوهشی مجمع مصلحت نظام را به ایشان سپرده است.

اکسیر نو- آقای دکتر روحانی چه مزیت هایی نسبت به آقایان عارف و ولایتی داشتند؟

دکتر روحانی یک فرد آکادمیک هستند و از اول انقلاب در شورای عالی دفاع حضور داشتند. وقتی بیوگرافی سیاسی ایشان را مطالعه می کنید در نزاع های سیاسی و روابط خارجی، سر تیم مذاکره کننده هسته ای بودند ایشان سه جلد کتاب در مورد اندیشه سیاسی حکومت اسلام دارند. وقتی نگاهی به دیدگاه های ایشان داشته باشیم، به قابلیت های دکتر روحانی پی خواهیم برد. به نوعی می توانم اذعان کنم که مردم در انتخابات ۹۲ به قابلیت های ایشان در دوران سر تیمی مذاکرات هسته ای رای دادند.

اکسیر نو- اگر در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶، فردی از جریان اصولگرایی به عنوان رقیب دکتر روحانی در انتخابات شرکت کرده و تفکرات اجرایی نزدیک به شما داشته باشد، از آن فرد اصولگرا حمایت خواهید کرد؟

ببینید بنده وام دار هیچ شخصی نیستم و متعهد به تفکرم هستم. اگر هرکسی بتواند با برنامه های خود، تفکر بنده را اجرایی کند به آن رای خواهم داد. تفکر بنده به عنوان یک تفکر اعتدال و میانه رو است. بنده مخالف افراط و تفریط در کشور هستم چه از سوی اصولگرایان و چه از سوی اصلاح طلبان. اکنون اگر کشور ما لحاظ معیارها و آمارها و توسعه یافتگی در اوضاع مطلوبی قرار ندارد، آسیب هایی است که از افراط و تفریط دیده است. تفکرات ام برای بنده مقدس و با ارزش است و هرکسی بتواند به تفکر اعتدالی جنبه عملیاتی دهد به آن رای خواهم داد.

اکسیر نو- اگر احمدی نژاد برنامه هایی ارائه دهد که تفکرات شما را عملی کند به آن رای می دهید؟

خیر! (اندکی توام با عصبانیت و جدیت)

مصطفی فروزان

مصطفی فروزان

اکسیرنو- فرمودید به کاندیدایی رای خواهید داد که تفکرات شما را عملی کند؛ اگر یک اصولگرا و اصلاح طلب در این راستا ویژگی های اجرایی یکسانی داشته باشند، به کدام رای می دهید؟

به اصلاح طلبان رای می دهم!

اکسیر نو- اگر اسفندیار رحیم مشایی در سال ۹۲ تایید صلاحیت می گرفت؛ مصطفی فروزان چه نقشی در انتخابات داشت؟!

همان نقش اصلاح طلبی خودم را که تاکنون داشتم ایفا می کردم!

اکسیر نو- برخی از سیاسیون در آذربایجان غربی در اظهارات خود مدعی شدند که پیش از آغاز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری ۹۲، شخص دکتر مصطفی فروزان از سوی رحیم مشایی حکم ریاست ستاد وی در آذربایجان غربی را دریافت کرده بود؛ این موضوع صحت دارد؟

این مسائل شایعه، کذب و دروغ است. بر مبنای مسائل کذب و دروغ نیز نمی شود اظهار نظر کرد.

اکسیر نو- نظر شما در مورد تفکر اسفندیار رحیم مشایی چیست؟!

ایشان تفکرات خودشان را دارند که برای خودشان نیز محترم است.

اکسیر نو- آیا تفکرات ایشان برای شما نیز محترم است؟!

خیر بنده تفکرات ایشان را قبول ندارم.

اکسیر نو- به نظر شما اینکه گفته می شود دکتر مصطفی فروزان رئیس ستاد مشایی در استان بوده از کجا نشات می گیرد؟

خیلی حرف ها راجع به خیلی ها زده می شود. روزانه خبرهایی در رابطه با ثروت نجومی هاشمی رفسنجانی می شنویم. آیا تمامی این ها صحت دارد؟ موضوعات و ادعاها باید با سند و مدرک ارائه شود. اگر جنابعالی سندی در این رابطه دارید بفرمایید.

اکسیر نو- آیا دولت تدبیر و امید توانسته اعتدال را در سیاست داخلی کشور اجرا کند؟

بنده به این سوال شفاف پاسخ می دهم. هر دولت اولویت های خاصی دارد. اولویت این دولت مذاکرات هسته ای است و اولویت دوم ساماندهی وضعیت اقتصادی. اینکه عملکرد دکتر روحانی چگونه است باید به عقب برگردیم تا ببنیم دولت روحانی در چه شرایطی روی کار آمد. حوادث سال ۸۸ یک جدایی و افتراق بین نیروهای انقلاب به وجود آورد و ادبیات رسمی کشور به ادبیات فتنه تغییر یافت. قبل از دولت روحانی، اصلاح طلبان در برگزاری مراسم ختم اعضای خانواده های خود نیز مشکلاتی داشتند. زندگی شخصی و خصوصی اصلاح طلبان زیر نظر نهادهای امنیتی بود. البته هنوز هم ادبیات بخش عمده ای در حاکمیت ادبیات فتنه است. دکتر روحانی سعی داشتند این فضا را به آرامش برسانند و گروه ها را نزدیک هم برسانند. دولت روحانی به تنهایی متغیری نیست که این موضوعات را حل کند. یک دیوار بی اعتمادی بین اصلاح طلبان و حاکمیت وجود دارد که روحانی سعی دارد این دیوار را کوتاه کند.

اکسیر نو- عملکرد دولت تدبیر و امید را در حوزه سیاست خارجی و داخلی چگونه می بینید؟

ما درگیر یک بحران بسیار خطرناکی به نام بحران هسته ای بودیم. تیم دکتر ظریف بالای ۹۰ درصد مسیر را طی کردند که اگر اتفاق به خصوصی رخ ندهد، انشالله مسائل ختم به خیر خواهد شد. به نظرم، دکتر روحانی در سیاست خارجی نمره ممتازی داشته است.

در حوزه سیاست داخلی نیز کشور را باید به دو دوره پیش از روحانی و پس از روحانی تقسیم کرد. وضعیت سیاسی داخلی قبل از روحانی نرمال نبود و دکتر روحانی خواستار آن است تا وضعیت سیاسی کشور را به ۸ سال قبل از دولت نهم برساند. شاید برخی ها به وضعیت موجود در سیاست داخلی  انتقاداتی داشته باشند. روحانی درصدد نرمالیزه کردن جامعه ایران است.

اکسیر نو- تعریفی از اصلاح طلبی بفرمایید و اینکه آیا به نظر شما هاشمی یک اصلاح طلب است؟

اصلاح طلبی یک حرکت آرام و تدریجی است. اصلاح طلبی با مفهوم انقلاب فرق دارد و اصلاح طلب نیامده تا اساس و بنیان را زیر سوال ببرد. اصلاح طلبی در پی حفظ وضع موجود با رویکردی اصلاحی است. آیت الله هاشمی تاریخ این انقلاب هستند. روی کار آمدن دولت خاتمی در ۷۶ مدیون عملکرد آقای هاشمی است. هنوز سخنان قاطع ایشان در خطبه های نماز جمعه ۷۶ را به یاد داریم.

اکسیر نو- آیت الله هاشمی در انتخابات ۷۶ از ناطق نوری حمایت کرد یا خاتمی؟

ایشان به لحاظ جایگاه حقیقی نمی توانست از هیچ شخصی حمایت کند.

اکسیر نو- سید محمد خاتمی در سال ۷۶ با نهیبی بر عملکرد دولت آقای هاشمی توانست پیروز انتخابات شود؟ آیا غیر از این است؟ چگونه پیروزی دولت خاتمی را نشات گرفته از حمایت آیت الله از ایشان می دانید؟

بنده این را قبول ندارم و آقای خاتمی نیز آن را قبول ندارد. فرزندان آیت هاشمی، آقای کرباسچی و دوستانشان در سال ۷۶ که نزدیکترین فرد به آقای هاشمی بودند در قالب حزب کارگزاران از آقای خاتمی دفاع کردند. آقای خاتمی وزیر آقای هاشمی بود. آیت الله هاشمی با خطبه های معروفشان در نماز جمعه کمک بزرگی به برگزاری سالم انتخابات کردند.

اکسیر نو- نظرتان در مورد مسائل ۸۸ چیست؟

مسائل ۸۸ هر اسمی که داشته باشد، علت آن قانون گریزی و تن ندادن به حکومت قانون است.  فتنه اگر سری داشته باشد آن سر محمود احمدی نژاد است. احمدی نژاد نفت بر آتش ریخت.

ببینید! آیت الله هاشمی در سال ۹۴ به دور دوم انتخابات اعتراض داشتند؛ ولی اعتراضات خود را در قالب بیانیه ای تنظیم کرده و به درگاه الهی شکایت کرد. بنده معتقدم تمامی طرفین مسائل ۸۸ باید در دادگاهی علنی و صالح با حضور هیات منصفه محاکمه شوند.

اکسیر نو- دوست داریم به مباحث استانی وارد شویم؛ شما طی گفت و گو با برخی رسانه ها از عملکرد استاندار تقدیر کرده اید. عملکرد آقای سعادت را چگونه می بینید؟

در بحث تعیین استاندار آذربایجان غربی افرادی مطرح بودند که به نظر بنده آقای قربانعلی سعادت بهترین گزینه بود. عملکرد ایشان را به نوعی با بقیه استانداران و استان ها باید مقایسه کرد. در برخی استان ها هنوز فرمانداران و مدیران کل دولت قبل وجود دارند. آقای سعادت روند تغییر فرمانداران را به طور موفق عملی کرده و در تغییر مدیران کل نیز نسبتا موفق بودند. تغییر مدیران کل کار ساده ای نیست و انواع نیروهای سیاسی واجتماعی از جمله نمایندگان مجلس در آن تاثیرگذار هستند. اگر مقایسه ای با سایر استانداران داشته باشیم عملکرد سعادت قابل قبول بوده است. باید قبول کنیم که لازمه توسعه اقتصاد کشور پس از مذاکرات هسته ای حضور سرمایه گذارن خاجی در منطقه است. آقای سعادت متوجه این امر مهم در حوزه اقتصادی است و در این راه قدم بر می دارد.

مصطفی فروزان

مصطفی فروزان

اکسیر نو- سوال ام را صریح تر می پرسم؛ آیا نماینده عالی استان رویکردی مناسب با سیاست های دکتر روحانی دارد؟

بله به نظرم رویکرد مناسبی داشتند. استاندار توان این را ندارد که هر پروژه که در ذهن دارد اجرایی کند. آذربایجان غربی با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کند که یکی از این مشکلات وجود نگاهی امنیتی به استان است و تا این موضع حل نشود شاهد توسعه استان نخواهیم بود.

اکسیر نو- آیا عملکرد دولت قبل را نیز در آذربایجان غربی رصد می کردید؟

به طور ویژه خیر!

اکسیر نو- عملکرد دولت تدبیر و امید در آذربایجان غربی را هم اکنون چرا به طور ویژه بررسی می کنید؟

چون در این استان زیست می کنم و نفس می کشم.

اکسیر نو- در دولت قبل در این استان نفس نمی کشیدید؟!

(می خندد) خیر ساکن آذربایجان غربی نبودم.

اکسیر نو- مدیریت سعادت با جلال زاده چه فرقی دارد؟

در بررسی عمکلرد استانداران باید به رویکرد دولت ها توجه کرد. به نظر بنده رویکرد دولت روحانی با احمدی نژاد زمین تا آسمان متفاوت است. به طور مثال اگر دریاچه ارومیه را بررسی کنیم شاهد دو رویکرد متفاوت از دو دولت مختلف بوده ایم. دولت گذشته نگاهی امنیتی به دریاچه داشت و معترضین احیای دریاچه را سرکوب می کرد و دولت تدبیر و امید احیای دریاچه را یک مطالبه عمومی می بیند. خود تفاوت را قضاوت کنید.

اکسیر نو- استانداری درگیر برخی مسائل حاشیه سیاسی است. آیا به نظر شما صحیح نیست دولت در آذربایجان غربی تمرکز خود را بر مسائل توسعه ای و اقتصادی بگذارد؟

بله این را قبول دارم! برخی حاشیه های سیاسی وجود دارد؛ اما اگر در این راستا کمی مطالعه کنیم، خواهیم دید که این حاشیه ها از سوی افرادی خاص ایجاد می شود.

اکسیر نو- مطرح می شود که در آذربایجان غربی دولت به نام اصلاحات و اعتدال و به کام احمدی نژادی هاست؛ نظر شما چیست؟

این مسائل را اقلیت های سیاسی استان مطرح می کنند. معاونین استاندار و فرمانداران عموما از نزدیکان به تفکر دولت هستند. این موارد را بنده بی انصافی سیاسی می بینم.

اکسیر نو- برخی مدیران کل و مسئولین کلیدی دولت در آذربایجان غربی بازماندگان دولت قبل هستند؛ آیا شما باز این افراد را نزدیک به تفکر روحانی میبینید؟

باید در این راستا سایر استان ها را نیز رصد کرد و سپس پاسخ داد. معمولا باید افراد نزدیک به تفکر دولت در مسئولیت های کلیدی روی کار باشند تا همراه دولت گردند. به نظر بنده در آذربایجان غربی تا جایی که ممکن بود در این راستا موفق عمل شده است.

مصطفی فروزان

مصطفی فروزان

اکسیر نو- آیا در حال حاضر  آماده حضور در انتخابات هستید؟

در حال حاضر بله. شخصا تصمیم به حضور در انتخابات دارم. متاسفانه ایرادی که بر بنده وارد است، خیلی دیر تصمیم به حضور در انتخابات گرفتم.

اکسیر نو- چرا احساس حضور در انتخابات کردید؟ البته اگر آن جواب کلیشه ای “تکلیف احساس” را ندهید…

(می خندد) معتقدم در ۳۷ امین سال انقلاب، مدیریت جامعه کشور به عهده نسل اول انقلاب است.  به نظرم هم اکنون هم در مجلس و هم در حوزه اجرایی کشور، افرادی که مسن هستند به بازنشستگی و استراحت نیاز دارند. نسل ها دچار تفاوت های گسترده ای شدند و لازمه کنترل این تفاوت ها، ورود نسل جوان به بدنه مدیریتی کشور است.

اکسیر نو- آیا ائتلافی در انتخابات خواهید داشت؟

ائتلاف، ریشه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی باید داشته باشد. ائتلاف باید یک بازی برد برد به ارمغان آورد که بنده فعلا هیچ تصمیمی در این راستا ندارم.

اکسیر نو- آیا با کاندیدای مورد حمایت آقای شهردار ائتلاف خواهید کرد؟

منظورتان چه کسی است؟!

اکسیر نو- روح الله حضرت پور!

روح الله حضورت پور دوست صمیمی بنده هستند و در بیشتر اوقات با هم هستیم؛ ولی تاکنون ائتلافی صورت نگرفته است.  به نظرم این مسائل کمی زود است.

اکسیر نو- اگر شانس بالایی برای پیروزی در انتخابات داشته باشید و بزرگان و همفکران شما توصیه بر کناره گیری شما داشتند چه اقدامی می کنید؟ کناره گیری می کنید؟

(با قاطعیت) خیر کناره گیری نمی کنم. بنده پایبند تصمیم خود هستم. بنده بر اساس یک تصمیم فردی خواهان ورود به انتخابات هستم. بزرگان مگر به بنده گفتند وارد انتخابات شوم که با تصمیم آنان کنار گیری کنم؟

اکسیر نو- خط فکری آقای کریم و حسین فروزان چیست؟ یا بهتر است بگویم به چه جریان سیاسی نزدیک هستند؟

آقای کریم و حسین فروزان بیشتر فردی اجرایی هستند ولی خط فکری اصلاح طلبی دارند. البته دوز اصلاح طلبی آقای کریم فروزان بیشتر است.

اکسیر نو- حسین فروزان عموی جنابعالی است. ایشان در آخرین نشست مطبوعاتی خود اعلام کردند که از خانواده فروزان کسی در انتخابات حضور نخواهد داشت. نظر شما در این رابطه چیست؟

بنده پاسخگوی گفته های خودم هستم. با توجه به تعریفی که از خانواده داریم ایشان سخن بجایی زدند. از خانواده حسین فروزان کسی در انتخابات حضور نخواهد داشت.

اکسیر نو- اخباری در رابطه با تماس یک فرد از استانداری با سران اصلاحات در آذربایجان غربی برای جای دادن شما در لیست آنان به گوش می رسد. آیا این صحت دارد؟

بنده اطلاعی در این رابطه ندارم.

مصطفی فروزان

مصطفی فروزان

اکسیر نو- در پایان مصاحبه مایل هستیم نظر شما را درباره کلماتی که طرح می شود بیان کنید…

ایران: سرای من

آمریکا: ننگ به نیرنگ تو

احمدی نژاد: معجزه هزاره سوم!!!

رهبر: کاریزما

دریاچه ارومیه: کارنامه رفوزه احمدی نژاد

منطقه آزاد: آزاد باید گردد

مذهب: ایمان قلبی

قربان احمدی: نمیشناسم!

سعادت: مدیر موفق و مجرب

شاه: تاریخ ۲۵۰۰ ساله بدبختی و استبداد

 

ایمیل مستقیم: info@exireno.ir

6 دیدگاه:

دیدگاه‌های غیرقابل انتشار: 0 دیدگاه‌های منتشر شده: 6
    • دیدگاه شورای هماهنگی اصلاحات قویا تکذیب کرد در پنجشنبه، ۱۲ آذر ۱۳۹۴ در ساعت ۳:۲۹ ق٫ظ

      […] فروزان نیز درگفتگوبا یکی ازسایتهای خبری {اینجا} خودخوانده خودرا درجغرافیای جبهه اصلاحات خوانده است که […]

      0 پاسخ
    • دیدگاه مثنوی در دوشنبه، ۴ آبان ۱۳۹۴ در ساعت ۱:۴۱ ق٫ظ

      بزرگترین حامی فروزانها آقای یوسف نژاد و حضرت پور و جهانگیرزاده است
      فروزان یک دقیقه تجربه مدیریتی ندارد
      فروزان یک دانشجوی دانشگاه آزاد تهران است که در ارومیه زندگی میکند؟! چون عضو هیات مدیره باشگاه شهرداری ارومیه است!!!!
      بعنوان یک دانشگاهی انتظار دارم رزومه علمی ایشان را منتشر کنید که جه مقالاتی چاپ کرده که اینگونه بزرگ پاره میکند:)

      2 پاسخ
    • دیدگاه urmuسسی در جمعه، ۲۴ مهر ۱۳۹۴ در ساعت ۱۲:۴۳ ب٫ظ

      اقای فروزان هرکا ری وهرمدیریتی زمانی داره مشکل اینه مهم نیست با کدام تفکر بخواهی در انتخابات باشی مهم اینه که قد وقامت نمایندگی خاص می باشد وبرای ادم هایی که جغرافیای سیاسی واجتماعی واقتصادی یک منطقه را با تجربه عملی درک کرده اند بسیار مناسب می باشد شما چندین سال با این مرحله فاصله دارید خیلی زود بزدگ نشوید باز پدرتان بود باز یک چیزی اخه شما هدفی که دنبالشی به شما خیلی دور است به مردم احترام بگذار وبه انتخابشان .به وقتش بزرگ خواهی شد دوست عزیز

      6 پاسخ
    • دیدگاه حمید در چهارشنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۴ در ساعت ۸:۰۵ ب٫ظ

      باسلام
      خانواده فروزان ها توی این شهر زحمات زیادی کشیدن من خوشحالم که یکی از بین جوانان میخواد وارد عرصه بشه چون دیدگاه وطرزفکرش نو هست وافتخار میکنیم به وجودشان.

      5 پاسخ
    • دیدگاه سلماسي در چهارشنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۴ در ساعت ۱:۱۴ ب٫ظ

      تشکر از اکسیرنو، راجع به آقای فروزان شبهات و شایعات بسیار زیادی وجود داشت که مصاحبه شما بخش بزرگی از آن را رفع کرد الان میشه قضاوت منصفانه و درستی از ایشون داشت

      2 پاسخ
    • دیدگاه علی از ماکو در چهارشنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۴ در ساعت ۱۱:۴۴ ق٫ظ

      چه بدبختی در انتظار استان است خدایا رحم کند با پول (…) میان انتخابات و تازه رنگ عوض کرده از سوابق اصلاح طلبی ایشان چه کسی خبرداره

      9 پاسخ

پاسخ به دیدگاه سلماسي لغو پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد الزامی نشانه‌دار هستند.*

*


پربیننده‌ترین‌ها
پربحث‌ترین‌ها